Vertinimas ugdymui: mokinių ilgalaikiai darbai
Straipsnyje aprašomas metodas, padedantis vertinti tam, kad mokiniai geriau mokytųsi.
4/5/20241 min read


Metodo aprašymas
Skirkite mokiniams ilgalaikį namų darbą. Pazydžiui išnagrinėti fazinius virsmus arba nubraižyti atomo modelį.
Išrinkite 3-5 geriausius darbus ir padarykite jų kopijų. Atsiklauskite tų mokinių, ar jie sutiktų, kad jų darbai būtų aptariami kaip pavyzdiniai.
Suskirstykite mokinius į grupeles, pateikite kiekvienai grupelei geriausių darbų pavyzdžių.
Paprašykite mokinių grupelių suformuluoti ir pristatyti gero darbo kriterijus, pagyrimus ir pastabas darbų autoriams.
Mokytojas gali vesti prie to, kad mokiniai įvardintų konkrečius matematinės kultūros pavyzdžius, dizaino sprendimus, uždavinio sprendimo struktūrą.
Po klasės diskusijos, mokytojas aptaria mokinių išskirtus kriterijus, akcentuoja svarbiausius dalykus.
Visi darbai mokiniams grąžinami, kad būtų patobulinti pagal klasėje išskirtus gero darbo kriterijus.
Informaciniai ir moksliniai šaltiniai
2023 m. rugpjūčio 31 d. Ministro patvirtinta vertinimo tvarka. Prieiga internete.
A. Kazlauskienė, R. Gaučaitė (2018). Formuojamasis vertinimas - individualiai pažangai skatinti. Prieiga internete.